Chyba jeden z moich ulubionych, wytrawnych omletów. Wychodzi zawsze, niezależnie od tego, co do niego dodajemy.

Jeśli chodzi o omlety uwielbiam je przede wszystkim za to, że można je zrobić szybko, wypełnić czymkolwiek i zawsze są idealną opcją na śniadanie. Osobiście najlepsze są dla mnie te najprostsze, gdzie dodaję jedynie jajka lub białka i ewentualnie dodatkowe przyprawy. 

Jajka – wzorcowe pełnowartościowe białko, wręcz ideał… Wszyscy je kochają, a są chyba jednym z najbardziej kontrowersyjnych produktów w świecie dietetyki i żywienia. Ile ich jeść, dlaczego tyle a nie więcej, czy są dobre czy niekoniecznie – to pytania, które od wielu lat nurtują mądre głowy na całym świecie. Nie wiem, czy zauważyliście ale z jajkami jest trochę jak z Rollercoaster’em – raz są wielbione i wychwalane za dobroczynne składniki m.in. witaminy, składniki mineralne i inne, a za chwilę są po ciemnej stronie razem z tłuszczami nasyconymi trans i innymi „śmiercionośnymi” składnikami. Co jakiś czas pojawiają się nowe badania, których wyniki idą w jedną lub w drugą stronę wprowadzając w nas, konsumentach, lekką dezorientację. 

Chyba każdy z nas pamięta modę na jedzenie sporej ilości jajek, szczególnie na śniadanie białkowo-tłuszczowe. Wręcz doskonały składnik na tego typu potrawy – szybki, sycący i pyszny. Sama kiedyś zjadałam po 3 jajka dziennie i moje wyniki wcale nie pogorszyły się. (nie zachęcam do powtarzania tych wyczynów). Ale temat jajek i ich zdrowotności zostawię sobie na post blogowy, gdzie będę mogła wgłębić się w jajowy temat 😉 Narazie cieszmy się pysznym omletem, nie martwiąc się, że te 2 jajka nam zaszkodzą! 

 

Omlet w stylu śródziemnomorskim

Omlet w stylu śródziemnomorskim - Ugryź Zdrowie

Składniki (1 porcja):

  • 2 jajka klasy L 
  • 1 białko jaja 
  • 2-3 plasterki szynki szwarcwaldzkiej
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego / greckiego 0%
  • 30g sera mozzarella – u mnie mini kulki (można dodać ser Halloumi)
  • pomidorki koktajlowe 
  • łyżeczka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwy 
  • garść rukoli
  • przyprawy: czosnek, zioła prowansalskie 

Przygotowanie:

Jajka i białko ubić na puszystą masę razem z ziołami prowansalskimi i pieprzem. Masę wyłożyć na rozgrzaną patelnię z łyżeczką oleju rzepakowego. Smażyć pod przykryciem. Przed końcem pieczenia dodać pokrojoną mozzarellę oraz kawałki szynki szwarcwaldzkiej. Zdjąć z ognia. Na wierzch usmażonego omleta ułożyc rukolę i pomidorki koktajlowe. Podawać z sosem na bazie jogurtu naturalnego lub greckiego z dodatkiem czosnku, soli i pieprzu. 

Smacznego ! 

 

Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
Napisz do nas i umów darmową konsultację
Zadzwoń