JOGURT STRACIATELLA Z BORÓWKAMI

Potrzebujesz szybkiego, pysznego, a przede wszystkim zdrowego przepisu na drugie śniadanie czy deser? Przychodzę Ci z pomocą i nowym przepisem na jogurt naturalny ! Wśród moich podopiecznych zrobił już furorę i znalazł się wśród faworytów w dietach online! Można go przygotowowywać na miliony sposobów z dodatkiem różnych składników i zawsze smakuje doskonale. Dopasuj składniki do swoich preferencji i ciesz się pysznym daniem.

JOGURT STRACIATELLA Z DOMOWYM CRUNCHY I BORÓWKAMI 

Nabiał w ostatnich latach stał się przedmiotem wielu dyskusji i kontrowersji. Jedni uznają produkty mleczne za zło wcielone, a inni zupełnie odwrotnie. Osobiśice uważam, że kwestia nabiału jest indywidualna i zależy przede wszystkim od jego tolerancji. Nie ma powodów do odgórnej eliminacji wówczas, gdy czujemy się dobrze po jogurcie, kefirze czy twarogu. Jeżeli odczuwasz dyskomfort, a wyniki badań wskazują na nietolerancję mleka i produktów mlecznych to owszech zaleca się całkowitą rezgnację. Warto jednak pamiętać, że nabiał jest przede wszystkim dobrym źródłem białka i wapnia. Owszem isnieją inne, może nawet i zdrowsze, ale jeżeli ktoś lubi naleśniki z twarogiem, jogurt z owocami to nie widze potrzeby rezygnacji z przyjemności 😉 Istnieją badania, które wskazują na potencjalny pozytywny wpływ produktów nabiałowych na redukcję masy ciała. Badania epidemiologiczne wykazały, że osoby, które spożywają produkty mleczne moga mieć zbliżona masę ciała, ale niższy poziom tkanki tłuszczowej w porównaniu z osobami nie jedzącymi tych produktów. A więc mój przepis będzie idealny dla osób z nadmierną masą ciała, na diecie odchudzającej lub chcących się zdrowo odżywiać. Jak najbardziej sprawdzi sie także przy insulinooporności oraz cukrzycy typu 2 (wtedy możesz pominąć miód).

Jogurt z crunchy i borówkami

PRZEPIS:

Składniki:

  • jogurt naturalny z wapniem 
  • płatki owsiane 30g
  • orkisz ekspandowany 15g
  • miód 10g (w przypadku IO lub cukrzycy można pominąć)
  • czekolada gorzka 1-2 kostki
  • orzechy nerkowca 15g
  • borówka amerykańska lub inny owoc, np. maliny

Na patelni uprażyć płatki owsiane, orkisz ekspandowany i kawałki orzechów. Dodać miód, wymieszać całość i jeszcze chwilę podprażyć. Jeśli cierpisz na insulinooporność lub cukrzycę lepszym rozwiązaniem będzie uprażenie na sucho, bez dodatku miodu. Jogurt wymieszać ze startą lub drobno pokrojoną czekoladą. Na wierzch położyć zawartość patelni oraz owoce. Posypać cynamonem.

 

ZadzwońNapisz
Napisz do nas
i umów darmową konsultację

667 126 157