Wiosna w pełni – no dobra, powiedzmy, że w pełni 🙂 Czas idealny na wszelkiego rodzaju nowalijki, które zawsze cieszą się ogromną popularnością. Po miesiącach jedzenia tych samych produktów nareszcie możemy rozkoszować się pysznymi warzywami i owocami, które w coraz większej ilości pojawiają się na sklepowych półkach.


Ja zawsze z niecierpliwością czekam na moje dwa ulubione warzywa, które pojawiają się właśnie w tych miesiącach, a mianowicie botwinkę (chłodnik <3) oraz młodą kapustę. Ta druga jest bohaterem tego wpisu. Cudowny smak i aromat młodej kapusty z koperkiem to zapach dzieciństwa. Tradycyjnie oczywiście podaje się ją z boczkiem, ale powiem Wam szczerze, że wersja dietetyczna smakuje mi o wiele bardziej. Może dlatego, że nie przepadam za bardzo tłustymi posiłkami. Czym wyróżnia się młoda kapusta ? Przede wszystkim smakiem! Jest słodsza, delikatniejsza i łatwiej strawna od dojrzałej już białej kapusty. Dania z jej zastosowaniem są lekkie (no chyba, że dodamy do niej boczuś :)), smaczne i zazwyczaj niskokaloryczne. Do tego zawiera dużo witaminy C, co przyda się na wiosenne zmiany pogody ! 

Postanowiłam więc zrobić swoją, dużo zdrowszą wersję młodej kapusty z duuużą ilością koperku ! A do tego nie mogło być nic innego jak kotlet mielony z indyka i młode gotowane ziemniaki – po prostu pycha! 

 

Obiad idealny, czyli kotlet mielony, młode ziemniaki i kapusta z koperkiem

Młoda kapustka, czyli obiad idealny - Ugryź Zdrowie

Składniki (2 duże porcje):

  • główka młodej kapusty 
  • cebula 
  • 2 – 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • pęczek koperku 
  • mięso mielone z indyka
  • łyżka oliwy 
  • białko jaja 
  • czosnek
  • młode ziemniaki 
  • przyprawy: sól, pieprz, odrobina cukru do kapustki, ziele angielskie, liść laurowy

Przygotowanie:

Młoda kapustka: młodą kapustę poszatkować i wrzucić razem z zielem angielskim i liściem laurowym na wrzątek. Chwilę podgotować, a następnie przełożyć (po odcedzeniu) na patelnię z dodatkiem oliwy. Dodać pokrojoną cebulkę i posiekany koper. Dusić pod przykryciem. Następnie podlać odrobiną wody, dodać koncentrat i doprawić wedle uznania – ja zawsze dodaje sól, pieprz, odrobinę cukru. Często podaje ją z dodatkiem posiekanego pomidora, wtedy jest bardziej soczysta. 

Mięso mielone wymieszać z białkiem jaja kurzego, czosnkiem i dowolnymi przyprawami – uformować kotleciki i piec w piekarniku w 180 stopniach. Podawać z młodymi, ugotowanymi ziemniakami posypanymi koperkiem i młodą kapustką. 

Smacznego ! 

 

Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
Ugryź Zdrowie
ZadzwońNapisz
Napisz do nas
i umów darmową konsultację

667 126 157