SPAGHETTI Z CZERWONĄ SOCZEWICĄ I MOZZARELLĄ

Klasyk nad klasykami – spaghetti. Dziś postanowiłam przedstawić Wam moją, bezmięsną wersję tego włoskiego dania, wykorzystując czerwoną soczewicę i mozarellę . Mam nadzieję, że Was zachwyci. Szczególnie w jesienne wieczory, kiedy mamy ochotę na coś rozgrzewającego! Doskonale pasuje także na obiad, a ja już zabieram się za wpisywanie go w Wasze diety online.

MAKARON SPAGHETTI Z SOSEM POMIDOROWYM, CZERWONĄ SOCZEWICĄ I MOZZARELLĄ

Pewnie nie raz mieliście już dość typowego spaghetti z dodatkiem mięsa mielonego i bazylii. W związku z tym odczułam potrzebę urozmaicenia sobie tego szybkiego i niezwykle prostego dania z mozarellą, zamieniając mięso mielone na soczewicę czerwoną. Dlaczego? Jest szybka w przygotowaniu, niezwykle smaczna i zdrowa.

Czy wiecie, że zawiera 25g białka w 100g nasion suchych? A to daje nam ilość większą niż w 100g indyka. Sprawdzi się fantastycznie w dietach wegetariańskich, wegańskich czy w dietach z ograniczeniem mięsa. To doskonały produkt do rozpoczęcia diety z użyciem nasion roślin strączkowych, a ponadto świetne źródło białka. Może nie jest to pełnowartościowe białko (takiego dostarczają nam tylko produkty odzwierzęce), ale warto wiedzieć, że odpowiednie połączenie z produktami zbożowymi dostarczy nam wszystkich aminokwasów. Nasiona roślin strączkowych są bogate w lizynę, a produkty zbożowe w metioninę, a ubogie w lizynę. Więc połączenie tych dwóch grup spożywczych zapewnia komplet egzogennych aminokwasów.

Przepis dla osób z insulinoopornością

Soczewica, ze względu na niski indeks glikemiczny, jest polecana osobom zmagającym się z zaburzoną gospodarką węglowodanową. Doskonale sprawdzi się w dietach osób z insulinoopornością, cukrzycą czy innych schorzeniach, w których istotnym parametrem jest indeks glikemiczny, np. zespół policystycznych jajników (PCOS). Po jej spożyciu obserwuje się wolniejszy wyrzut glukozy i mniejszy jej wzrost, co jest zjawiskiem bardzo  korzystnym. Dodatkowo zawiera sporo błonnika, który zwiększa uczucie sytości, a także wpływa na poprawę funkcjonowania jelit.

Na koniec dodam jeszcze, że soczewica dostarcza także wielu witamin -z grupy B,A, K oraz składników mineralnych, np. żelaza, magnezu, cynku, potasu.  Wszystkie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i poleca się ją szczególnie kobietom – zawiera sporo kwasu foliowego.

Zaletą soczewicy jest możliwość stosowania jej pod różnymi postaciami – zup, past, kotletów czy sosów. Zapewne pojawią się na moim blogu kolejne przepisy z jej użyciem!  A teraz czas na przepis na sos do spaghetti !

Porcja spaghetti z soczewicąPRZEPIS  (na 1 porcję)

Składniki:

  • Soczewica czerwona 40g (suche nasiona)
  • Makaron spaghetti (może być też inny)
  • Cebula 40g
  • Czosnek 1ząbek
  • Passata pomidorowa 200 – 250g (dostosować do preferowanej konsystencji)
  • Pomidor bez skóry 150g
  • Ser mozzarella 50g
  • Olej rzepakowy 10g
  • Pęczek natki pietruszki
  • Przyprawy: papryka słodka, ostra, czosnek, zioła, pieprz, sól

Soczewicę przepłukać, a następnie gotować według zaleceń na opakowaniu. Makaron ugotować al dente. Na oleju podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę oraz przeciśnięty czosnek. Dodać ugotowaną soczewicę, pokrojonego w kostkę pomidora i passatę pomidorową. Doprawić pieprzem, solą, papryką słodką, ostrą, czosnkiem, ewentualnie ziołami i dołożyć część posiekanej natki pietruszki. Chwilę podgotować – pod koniec dodać mozzarellę. Wyłożyć sos  na ugotowany makaron i posypać pietruszką.

ZadzwońNapisz
Napisz do nas
i umów darmową konsultację

667 126 157