Dieta od dietetyka to od lat wybierana metoda na skuteczne wprowadzenie zmian w sposobie odżywiania. Bez względu na to, czy jest ona odchudzająca, prozdrowotna czy po prostu właściwie zbilansowana, powinna być układana przez specjalistę. Dzięki temu możesz mieć pewność, że składniki w niej zawarte nie są przypadkowe. Czym charakteryzuje się dieta ułożona przez dietetyka, jak może wyglądać, czy naprawdę może być najskuteczniejsza?

Spis treści
Zdrowe odchudzanie
Przykładowy jadłospis
Skuteczność

Zdrowe odchudzanie? Dieta od dietetyka to podstawa

Dobra dieta od dietetyka powinna być podstawą przy podejmowaniu decyzji o odchudzaniu. Jeżeli ten temat jest Ci bliski, z pewnością wiesz, że tylko zdrowe sposoby na zredukowanie wagi mogą być naprawdę skuteczne. Krążące w sieci diety-cud być może są dobre w indywidualnych przypadkach, jednak nie mogą być uniwersalnym sposobem na zdrowe odżywianie i utrzymanie docelowej masy ciała. Tylko kompleksowe i indywidualne podejście ze wsparciem specjalisty będzie dobre dla całego organizmu. Ponadto możesz liczyć na zindywidualizowany jadłospis dopasowany do Twoich preferencji, a przecież nie od dziś wiadomo, że najlepsza dieta to taka, którą będziesz stosować.

Indywidualnie a może w parze? Sposoby na tworzenie i stosowanie diet

Bez względu na to, czy decydujesz się na dietę tworzoną jedynie dla Ciebie, czy też wolisz jadłospis dla par, będą one dostosowane do indywidualnych preferencji. Dieta dla par to coraz popularniejszy sposób na wprowadzanie zdrowych nawyków, a wzajemna motywacja buduje większe sukcesy. Pamiętaj, że jadłospis, jaki dla Ciebie mogę ułożyć, bazuje na Twoich lub Waszych preferencjach, dlatego nie ma ryzyka, że nie będzie Wam odpowiadał. Dieta dla par to także oszczędność czasu – nie musisz gotować dwóch obiadów – możesz ugotować wszystko razem i cieszyć się zdrowym posiłkiem wspólnie!

Profesjonalne wsparcie w stosowaniu diety może być kluczem do sukcesu

W dietach tworzonych przez dietetyków istotna jest interakcja. To nie gotowe, uniwersalne przepisy na to, jak schudnąć, tylko jadłospis oparty na konkretnych zaleceniach, z udziałem zdrowych produktów, które najbardziej Ci odpowiadają. Ważne jest również to, że praca dietetyka to nie tylko ułożenie diety. Służę wsparciem, dobrą radą, pomocą w sytuacjach kryzysowych. Każdemu może się zdarzyć cheat meal czy nawet cheating day. Ważne jest to, aby umieć przyznać się do żywieniowej wpadki i iść dalej wyznaczoną drogą.

Zdrowa piękna sylwetka

Jak wygląda przykładowa dieta od dietetyka?

Przykładowa dieta od dietetyka to starannie rozpisane posiłki na określony czas. Każdy z nich ma określone składniki, a w niektórych przypadkach również dopuszczalne zamienniki. Wraz z dietą mogą być również udostępnione zalecenia żywieniowe, czyli swoiste zasady postępowania, bardziej ogólne niż jadłospis. Dieta niekoniecznie musi mieć podane wartości kaloryczne poszczególnych posiłków. Warto pamiętać, że nawet ważąc dokładnie produkty, nie da się dokładnie określić ich kaloryczności, jest ona jedynie orientacyjna. Różny stopień dojrzałości, kraj pochodzenia, producent, a nawet stosowane dodatki przy procesach technologicznych mogą wpływać na wartość energetyczną produktu oraz zawartość w nim różnych składników.

Poznaj problem, prowadź swój dzienniczek żywieniowy

Aby jednak dieta mogła powstać, muszę najpierw poznać Twoje żywieniowe przyzwyczajenia oraz stan zdrowia na podstawie dostarczonych badań. To klucz do odpowiedniej diagnozy problemu z dotychczasowym odżywianiem. Dzienniczek żywieniowy jest doskonałym rozwiązaniem pozwalającym na prawdziwe określenie tego, co spożywasz i w jakich ilościach. Okazuje się, że wielu z nas, nie będąc na diecie, nie kontroluje do końca ilości posiłków oraz ich objętości. Jeżeli będziesz prowadzić dzienniczek żywieniowy rzetelnie, bez zatajania czy zmieniania wielkości oraz składu poszczególnych posiłków i napojów, z dużym prawdopodobieństwem razem osiągniemy sukces.

Nie tylko jadłospis – czyli edukacja żywieniowa

Jako dietetyk komponujący diety skupiam się na całościowym podejściu. Wiem, że wprowadzenie określonego jadłospisu na pewien czas, bez istotnych zmian w myśleniu o odżywianiu, przyzwyczajeń z nim związanych, nie będzie w pełni skuteczne. Dlatego uważam, że konsultacja dietetyczna powinna również obejmować elementy edukacji, dzięki której samodzielnie możesz zacząć zauważać różnice, efekty oraz ich przyczyny. Zachęcam również w przypadku diet redukujących masę ciała do analizy dotychczasowych aktywności fizycznych i przyzwyczajeń z nimi związanych, gdyż bardzo często nie w samej diecie leży problem.

Dietoterapia wsparciem w chorobie

Dobrym przykładem diety ściśle indywidualnej jest dietoterapia. To sposób na złagodzenie określonych dolegliwości odpowiednim sposobem odżywiania. Często, jak w przypadku otyłości czy nadwagi, które również określane są jako jednostki chorobowe, za pomocą właściwej diety i stylu życia może udać się usunąć schorzenie. Dzięki wykształceniu i bogatemu doświadczeniu potrafię w bezpieczny sposób zoptymalizować Twój sposób odżywiania pod kątem chorób, na które cierpisz.

Dieta od dietetyka zapewni efekty lepsze niż własny jadłospis

Kiedy dieta od dietetyka zaczyna przynosić efekty, niektórzy uważają, że dalej już sobie poradzą sami i decydują się przed osiągnięciem wyznaczonego celu na rezygnację z usług dietetyka. O ile takie podejście przy właściwym komponowaniu dalszego jadłospisu może odnieść pożądane efekty, to jednak obarczone jest sporym ryzykiem. Przede wszystkim nowy etap diety powinien być tak samo dobrze zbilansowany jak poprzednie, co zwykle nie udaje się osiągnąć bez profesjonalnej wiedzy. Ważne jest również, by zarówno kontynuacja, jak i wychodzenie z diety były przeprowadzone prawidłowo, w odpowiednim tempie pozwalającym uniknąć problemów powrotu do starych, złych nawyków.

Zbilansowane składniki i właściwe tempo zmian

Niektóre osoby, które chcą zasięgnąć porady u mnie, uważają, że ich sposoby na zdrową dietę są najlepsze, jednak coś idzie nie tak, jak trzeba. Z pewnością ustalany samodzielnie bez wiedzy i doświadczenia z zakresu dietetyki jadłospis będzie smaczny. Ma to miejsce zwłaszcza w przypadku kompozycji ze zdrowych składników również lubianych przez takie osoby. W diecie jest jednak bardzo ważnej jej zbilansowanie, odpowiednie proporcje poszczególnych elementów i możliwość dostarczenia przez niezbędnych do zdrowego funkcjonowania organizmu substancji. Również dobór tempa wprowadzanych zmian może być kluczowy w kwestii dalekosiężnej skuteczności prowadzonych działań.

Czy uniknięcie efektu jo-jo jest możliwe?

Nawet najlepiej zbilansowana, rozsądnie wprowadzana dieta może skończyć się efektem jo-jo, jeżeli po jej przeprowadzeniu wrócisz do starych, niezdrowych nawyków. Dlatego zalecając dietę i analizując Twój dzienniczek żywieniowy, staram się również wprowadzać pewne elementy edukacji. Dzięki temu wiesz lepiej, dlaczego niektóre pokarmy nie powinny znajdować się w Twoim jadłospisie, a które są bardzo wartościowe. Zdrowe odżywianie na co dzień nie musi być nudne czy niesmaczne, a z pewnością pozwoli na wyzbycie się jo-jo. Skorzystaj z mojej oferty na dietę i ugryź zdrowie!

ZadzwońNapisz
Napisz do nas
i umów darmową konsultację

667 126 157